integracja poprzez zabawę.

Chęć znalezienia, sposobu na integracje osób, z dysfunkcją wzroku była zasadniczą determinantą do powstania tego projektu. Efektem działań jest gra wykonana z frezowanych elementów drewnianych. Frez wyczuwalna palpacyjnie daje możliwość odczytywania kształtów, na elementach gry. Dzięki trzem poziomom trudności adresatami zabawy mogą być zarówno dzieci jak i dorośli. Osoby niewidome, lub niedowidzące mają możliwość rozwoju i nauki poprzez przechodzenie kolejnych szczebli trudności.

rywalizacja

przygotowanie gry.

By rozpocząć grę należy podzielić drewniane moduły w takiej samej ilości dla wszystkich graczy. Ustawiamy je na planie kwadratu
Pierwszy scenariusz zakłada modyfikację modułu przed rozpoczęciem gry.
Drugi scenariusz daje możliwość modyfikacji modułu w trakcie gry co podnosi jej poziom trudności. 

Rywalizacja

zasady gry.

Cel gry:

Zwycięzcą zostaje osoba która jako pierwsza pozbędzie się wszystkich elementów lub zablokuje pozostałych graczy

Przygotowanie 

By rozpocząć grę należy podzielić drewniane moduły w takiej samej ilości dla wszystkich graczy. Ustawiamy je na planie kwadratu

Zasady ogólne

Łączymy je według ścian o tych samych figurach. Ściany o różnych figurach nie mogą się ze sobą stykać (patrz na obrazku). W grze występuje martwe pole (łączenie materiału). Nie można do niego dokładać kolejnego modułu. Jeżeli połączymy ze sobą dwie ściany o tych samych figurach otrzymujemy dodatkowy ruch. 

 

gra dla każdego dzięki zróżnicowanemu poziomowi trudności

Dzięki trzem poziomom trudności adresatami zabawy mogą być zarówno dzieci jak i dorośli. Dla osób z silną dysfunkcją wzroku oraz najmłodszych zaleca się rozpoczęcie rozgrywki od pierwszego scenariusza. Rozgrywka przypomina domino i nie wymaga opracowania skomplikowanej strategi. 

Osoby niewidome, lub niedowidzące mają możliwość rozwoju i nauki poprzez przechodzenie kolejnych szczebli trudności.Scenariusz drugi został opracowany dla bardziej zaawansowanych użytkowników. Dzięki możliwości modyfikacji modułu można opracować strategię i blokować przeciwnika.


scenariusze.

Scenariusz 1

Moduł ustawiamy na planie kwadratu-nie możemy go modyfikować

Scenariusz 2

Moduł ustawiamy na planie kwadratu. Możemy je modyfikować przed dołożeniem go do kolejnego elementu

Scenariusz 3

Moduł na planie kwadratu dodatkowo modyfikujemy rozwijając go i tworzą węża. Możemy go dowolnie zawijać próbując zablokować przeciwnika. Dokładamy do ostatniego położonego elementu i ostatniej ściany w module.

Współpraca

buduj.

Elementy dają możliwość kreowania różnych konstrukcji. Wspiera to rozwój kreatywności oraz umiejętności pracy zespołowej. Dodatkowym atutem jest budowa modułów która ułatwia zabawę osobą z dysfunkcją wzroku.